Uroczyste zakończenie 1-ej edycji Częstochowskiego Uniwersytetu Młodego Odkrywcy (CzUMO)

W dniu 8 czerwca 2017 roku w Auli Wydziału Zarządzania odbyło się uroczyste zakończenie 1-ej edycji Częstochowskiego Uniwersytetu Młodego Odkrywcy (CzUMO). Uczestnikom projektu wręczono dyplomy ukończenia CzUMO oraz nagrody w konkursach. W uroczystości wzięło udział ponad 300 osób, w tym władze uczelni, uczestnicy projektu, ich opiekunowie, dyrekcje szkół oraz zaproszeni goście, jak również przedstawiciele mediów, których relacje można zobaczyć:

 

 

 

 

Po części oficjalnej na placu pomiędzy Wydziałem Inżynierii Mechanicznej i Informatyki a Wydziałem Zarządzania odbył się Piknik Młodego Odkrywcy. W programie było moc atrakcji m.in. dmuchana zjeżdżalnia, zamek z kulkami, trampolina, boisko Exit Arena do street football, konsole Xbox kinect, fotobudka, malowanie twarzy, brokatowe tatuaże, warkoczyki, szczudlarz, żywe maskotki, duże bańki mydlane oraz konkursy (do wygrania m.in. 3 zaproszenia do Energylandii).

 

 

 

Projekt został dofinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach pierwszego konkursu w programie Uniwersytet Młodego Odkrywcy. Głównym celem projektu była popularyzacja nauki, badań naukowych oraz ich zastosowania wśród dzieci i młodzieży w wieku od 6 do 16 lat. W ramach projektu prowadzone były cykliczne, pozaszkolne zajęcia edukacyjne oraz badawcze w okresie od lutego do czerwca 2017 roku. Uczestnikami projektu było 225 uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych z Częstochowy i okolicznych gmin. Zajęcia były realizowane w trzech grupach wiekowych: Odkrywcy (6-9 lat), Poszukiwacze (10-12 lat) oraz Młodzi Naukowcy (13-16 lat). Wszystkie zajęcia laboratoryjne i warsztaty prowadzone były w grupach 10-15 osobowych. W skład kadry dydaktycznej wchodziło 28 pracowników naukowo-dydaktycznych oraz doktorantów Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Informatyki Politechniki Częstochowskiej. Zrealizowano w sumie 165 godzin zajęć, w tym:

  • Drukowanie 3D
  • Sitodruk (nadruk logo UMO na koszulkach)
  • Roboty mobilne i manipulatory – nauka programowania robotów przez zabawę
  • Warsztaty Design Thinking (nauka kreatywnego myślenia)
  • Zastosowanie kamery termowizyjnej do pomiaru temperatury
  • Mechanika dla najmłodszych
  • Matematyka na wesoło czyli gry i zabawy logiczne
  • Czym zajmuje się inżynieria biomedyczna?
  • Podróż do wnętrza komputera
  • Podstawy programowania gier w oparciu o silnik Unity3D v5
  • Podstawy tworzenia stron internetowych
  • Owady dla ciekawskich
  • Samochód przyszłości

Więcej informacji na stronie projektu: www.czumo.wimii.pcz.pl