Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce 

Ustawa z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce 

Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych 

Zarządzenie Rektora Politechniki Częstochowskiej Nr 352/2020 z dnia 06.07.2020 w sprawie wprowadzania wzorów umów o dzieło i umów zleceń zawieranych w postępowaniach doktorskich i postępowaniach habilitacyjnych

Zarządzenie Rektora Politechniki Częstochowskiej Nr 334/2020 z dnia 21.05.2020 w sprawie wprowadzenia wzorów umów o pokrycie kosztów związanych z przeprowadzeniem czynności w postępowaniu doktorskim/habilitacyjnym

Uchwała Senatu Politechniki Częstochowskiej Nr 400/2019/2020 z dnia 29.04.2020 w sprawie znowelizowanego Regulaminu przeprowadzania postępowania o nadanie stopnia naukowego doktora habilitowanego w Politechnice Częstochowskiej

Uchwała Senatu Politechniki Częstochowskiej Nr 357/2018/2019 z dnia 25.09.2019 w sprawie zatwierdzenia nowych wzorów dyplomów doktorskich i habilitacyjnych wydawanych przez Politechnikę Częstochowską

Zarządzenie Rektora Politechniki Częstochowskiej Nr 246/2019 z dnia 01.10.2019 w sprawie pobierania opłat za wydanie odpisu oraz duplikatu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego

Pliki do pobrania
Regulamin przeprowadzania postępowań w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego w Politechnice Częstochowskiej z dnia 29 kwietnia 2020 roku

Kandydat składa za pośrednictwem Rady Doskonałości Naukowej do Politechniki Częstochowskiej wniosek wraz z załącznikami, kopie dokumentu potwierdzającego posiadanie stopnia doktora, a w przypadku osób spoza Uczelni – pisemne zobowiązania habilitanta lub jednostki go zatrudniającej o pokryciu kosztów postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego.
Na Uczelnię wpływa pismo z Rady Doskonałości Naukowej wraz z wnioskiem Kandydata, z prośbą o przeprowadzenie postępowania habilitacyjnego.
Właściwa Rada Dyscypliny Naukowej po zapoznaniu się z wnioskiem w drodze uchwały wyraża lub nie zgodę na przeprowadzenie postępowania.
W przypadku wyrażenia zgody Rada Doskonałości Naukowej wyznacza 4 członków komisji habilitacyjnej (przewodniczącego i 3 recenzentów).
Właściwa Rada Dyscypliny Naukowej powołuje Komisję habilitacyjną (wskazuje sekretarza, recenzenta i członka komisji)
Przewodniczący właściwej Rady Dyscypliny Naukowej zleca sporządzenie recenzji.
Na wniosek Komisji habilitacyjnej może zostać przeprowadzone kolokwium habilitacyjne.
Komisja po otrzymaniu wszystkich recenzji podejmuje uchwałę zawierającą opinię w sprawie nadania lub odmowy nadania stopnia doktora habilitowanego.
Właściwa Rada Dyscypliny Naukowej na podstawie opinii Komisji podejmuje uchwałę ws. nadania lub odmowy nadania stopnia doktora habilitowanego.

Na stronie internetowej Rady Doskonałości Naukowej, w zakładce postępowania habilitacyjne można zapoznać się z wytycznymi RDN co do sposobu przygotowania dokumentów, które Kandydat składa do Rady Doskonałości Naukowej wraz z wnioskiem. Dostępne są tam również wzory dokumentów.

Wytyczne RDN w postępowaniu habiltacyjnym

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

uczelnia_dostepna.svgPolitechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.

Zapisano